Katt 29

2013.04.23. 10:32 kalorobi

Új rovatot indítok Katt néven :) , a szám pedig értelemszerűen az objektívre utal.

A képeket jpg-ben készítettem, és semmiféle módosítást nem végeztem.

Íme az első:

Katt_29_1.JPG

Szolnok, leendő repülő múzeum helye. Pentacon 2.8/29 - F8 1/750 ISO 200 (befőttes gumival hekkelve :)

És egy kis kivágás a képből..

Katt_29_1_corp.JPG

6 komment

Címkék: katt Pentacon 29 katt 29

A bejegyzés trackback címe:

https://nikon-pentacon.blog.hu/api/trackback/id/tr695242623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dosagy18 2013.05.16. 22:52:16

Szia!
Én is elkezdtem gondolkodni egy-két régi obi vásárlásán, első körben a Pentacon 50-esére gondoltam. Nikon d60 vázam van egyébként. Ha minden igaz, ilyenkor egyáltalán nem mér fényt a gép, ezzel hogy lehet együtt élni? Van külön fénymérőd vagy egyszerűen csak próbálgatásos alapon találod meg a megfelelő expozíciós időt?
Azt is mondta valaki, hogy lencsés adapterrel neki nem működött ez az obi, mert "annyira hátratolja a hátsó lencsét, hogy nem fér el az adaptertől". Erre bármi megoldás?
köszönöm! :)

kalorobi 2013.05.17. 07:11:31

@dosagy18: A fénymérés hiányával együtt lehet élni. Egy kis idő után rá lehet érezni. Az élesség beállítás már nehezebb téma, de azt is meg lehet szokni. A végtelen hiánya, na az feladja a leckét :)

Összegezve: szerintem vedd meg az obit meg az adaptert. Max 10 eFt-ből kijön. Jó kis játék a régi obikkal való fotózás. Nekem legalábbis bejön.

kalorobi 2013.05.17. 07:19:16

@dosagy18: A lencsés adapterrel csak képminőségi problémáim vannak. Olyat, hogy az obi lencséje nekiütközik nem tapasztaltam.

!!!A lencsés adaptert nem ajánlom!!! A képminőségen tényleg ront. Nem vagyok egy pixelbuzerátor, de a romlás már tényleg zavaró tág rekeszen (pedig pont az lenne az előny). Hamarosan írok egy bejegyzést a blogon ebben a témában.

dosagy18 2013.05.17. 13:08:44

Köszönöm a választ! :) Végignéztem a blogodat, láttam a többi megoldást a végtelen fókusz elérésére.. Az a baj, hogy én barkácsolni biztos nem merek, nem értek hozzá. Ilyenkor hogy lehet megoldani a dolgot?

kalorobi 2013.05.17. 16:22:01

@dosagy18: A vaterán árult egy srác (lehet még fenn is van, esetleg elküldöm az elérhetőségét) átalakított végű Pentacon 1.8/50 és Pentacon 2.8/29 obikat. Én vettem egyet tőle - írok erről is egy bejegyzés - azzal simás van végtelen.

Ha Pentacon 2.8/135-öt veszel azzal lesz végtelened, csak a végét kell lecserélni (nekem van is tartalékba egy-két db vég 1000Ft). Ez az egyik legjobb Pentacon objektív (szubjektív véleményem).

Gondold át a dolgot. Ha nem vagy anyagilag eleresztve, soha sem fog összegyűlni a pénzed Nikon obikra. Én is ebbe a csapdába estem, ekkor kezdtem el az M42 irányba nézelődni. Nem bántam meg. 5-10 eFt-ből lehet objektíveket venni, de a képalkotása sokkal többet ér. Persze nem egy Nikon AF-S, nem tudsz sportot fotózni, de szép képeket lehet velük elérni.

A vásárlással pedig figyel oda. Láthatod a tapasztalataimat. :) De ezek sem vették el a kedvem :)

dosagy18 2013.05.17. 17:22:30

Örülnék, ha elküldenéd a vatera profilját vagy bármilyen elérhetőségét. :) Először az 50-est szeretném kipróbálni, ha az bejön, megtanulom kezelni, akkor lehet, hogy beszerzek majd egy 135-öt is. Ha meglesz kereslek majd a végért. :) Köszönöm a segítséget!

Később tervezem majd egy 50-es af-s obi beszerzését is, de addig is jól jönne valami portrékhoz.

Ha kényelmesebb, akkor komment helyett ide is tudsz üzenni: dosa.gyozo@gmail.com





süti beállítások módosítása