Vége... +egy kis összegzés

2013.12.16. 13:28 kalorobi

Itt a vége fuss el véle... 

... eladtam a NIKON D90-et. Egy igazán profi, jól összerakott fotósoknak való gép volt. De én sem profi, sem fotós nem vagyok. Túl sok volt nekem. Nehéz... Ragozhatnám, de nem teszem: eladtam. Szinte jelképes összegért vitte el egy fiatal srác. Jó fényeket kívánok neki!!!

A NIKON és az M42 párosításról szeretnék egy összegzést írni.

Sok-sok nehézséggel kell annak szembe néznie aki a Nikon-M42 párosításon töri a fejét. DE akad néhány objektív mellyel megéri foglalkozni:

PENTACON preset 2.8/135 : ennél az objektívnél a végtelen egyszerűen elérhető, egy új véget kell csupán esztergáltatni, ami kb. 2-3.000 Ft-ből ki is jön. Az objektív ára sem vészes, úgy 8-10.000 Ft-ért már be is lehet szerezni egy szép példányt. A képalkotása [SZERINTEM] kiváló, a háttérmosása pedig gyönyörű.

HELIOS 44-3: ennél az objektívnél nem tudtam megoldani a végtelen kérdést. De portrézni tökéletes választás, főleg ha az árát is számításba vesszük (4-5.000 Ft). Éles képalkotás már F2-n is. Fém és üveg! Egy kis remekmű. Nem tudom, hogy a mai gépekhez miért nem adnak kitobjektív gyanánt egy ilyen kaliberű obit...

És végül egy-két objektív mellyel el lehet érni a végtelent, de nem annyira számottevő a képalkotásuk, mint az előbb említett objektíveké:

Pentacon auto 2.8/29: ezt az obit sikerült úgy megreszelnem, hogy lett vele végtelen Nikon vázon, és esztétikai értékéből sem vesztett (azaz nem látszik rajta az irreverzibilis átalakítás nyoma). F2.8-on kicsit lágy a képe, nekem bejött, de túl sokat kellett vele dolgozni mire lett végtelen. Akartam egy blogbejegyzést erről a reszelős technikáról, de nem jött össze. Most, hogy eladtam a D90-et, már a blogot nem fogom folytatni. Ha valakit érdekel mit és hol kell reszelni, keressen meg levélben, szívesen megosztom vele a tapasztalataimat.

Pentacon auto 1.8/50: a 2.8/29-el azonos a vége, tehát a reszelős technika ennél is alkalmazható. Képalkotása is hasonló. [SZERINTEM].

Pentacon preset 4/200: a 135-öshöz esztergált vég ennél az obinál is alkalmazható. Nekem tetszett a képalkotása, de nem kiemelkedő. Ha már a fotós esztergáltat farag reszel, akkor kezdje a 2.8/135 objektívvel, és ha tetszik neki csak akkor folytassa ezzel az obival. Picivel gyengébb a 135-nél.

Pentacon preset 4/300: ennél is egy új véget kell esztergálni. Ehhez az obihoz már sokkal nagyobb darab vég kell mit a 135-öshöz, így biztosan drágábban is készítik el. Én nem is kezdtem bele az átalakításba, mert kellett volna egy bitang nagy és erős állvány. Ez az obi egy szörnyeteg, óriási.


Kb. ennyi amit kipróbáltam. Tulajdonképpen csak a Helios 44-3 volt a kivétel, csak vele nem sikerült a végtelen elérése (ez betudható az idő hiánynak is). Véleményem szerint, abban az obiban is van annyi tartalék, hogy egy kis állítgatással, reszeléssel elérhető a végtelen állás.

Egyetlen objektívet sem adok el mert:

Sony_NEX_3N.JPG

Ennél a kis fényképezőnél van fénymérés az analóg objektívekkel. Van focus pearing, azaz fehér vonalakkal jelzi, hogy mi is éles... De ez már egy másik blogra tartozik...

Minden fotósnak jó fényeket kívánok. Sok-sok fotós percet. Ha valaki M42-es objektívekkel akar foglalkozni NIKON vázon kezdjen bele bátran, ne hallgasson senkire. Én nem bántam meg. Csak ne lett volna olyan nagy és nehéz az a D90. (Ja a Pentacon 4/300-as objektívet tényleg csak elszántak vegyék meg :), csak azért nem adom el, mert olyan szép :)

5 komment

Címkék: Pentacon 50 Pentacon 29 Pentacon 135 Pentacon 200 Pentacon 300 Helios 44-3

A bejegyzés trackback címe:

https://nikon-pentacon.blog.hu/api/trackback/id/tr185694986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dávid Szász 2013.12.16. 21:36:12

Szia, be tudod állítani a helioson is a végtelent elég egyszerűen(ez egy 44-2-es de az összes 44-es hasonló ehhez):
www.youtube.com/watch?v=ggDbEG2_0dg

kalorobi 2013.12.17. 08:00:12

@Dávid Szász: Szia!

Köszönöm az infót, de ezt már próbáltam:
nikon-pentacon.blog.hu/2013/04/03/vegtelen_barkacsolas_330

Nem vagyok benne biztos, hogy ez a módszer nem ront a képminőségen. Azért ezek a lencsék nem hiába vannak ott ahol vannak. Komoly tervezés van a lencsék elhelyezkedése mögött. A Pentacon 2.8/29 obinál próbáltam és működött, de inkább a drasztikusabb reszelős módszert választottam, mert azzal az optikai rész nem módosult.

Dávid Szász 2013.12.17. 15:53:03

Igen, ezen gondolkodtam, megfelelő szerszámmal nem tűnik vészesnek, lehet akkor ki is próbálom (így tényleg nem romlik semmit a minőség). Szerencsére pár tesztfotó alapján a gyűrűkkel is sokkal szebb és élesebb a kép,mint egy a kitt obival.(a kínai lencsés adapterekkel szemben ez a két megoldás valszeg sokkal jobb)

kalorobi 2013.12.17. 16:46:19

@Dávid Szász:
A lencsés adapternél tuti jobb, az valami borzasztó rossz minőségű cucc.

D.Martin 2017.07.12. 07:07:10

Szia
Tudnál tanácsot adni pentacon 1.8/50-et hogyan lehet végtelenre meg csinálni ?
Köszi





süti beállítások módosítása