Az objektív vásárlásról 4. rész

2013.04.18. 14:38 kalorobi

A Pentacon 4/300 objektívre már régóta "fájt a fogam". Az M42 adok-veszek fórumon írtam egy keresésre/megvételre irányuló bejegyzést.

Másnap jött is egy ajánlat. Az eladó nagyon korrekten leírta a felkínált üveg állapotát. Azt is bevállalta, hogy elviszi egy "szakihoz", hogy kitisztítsa az objektívet (ez nagyon kedves gesztus volt részéről, de sajnos hibásnak bizonyult a szaki kiválasztása). Igazán korrekt eladóval hozott össze a sors. De...

A "szaki" sajnos nem volt szakember, csupán egy kókler. Megvezette az amúgy korrekt eladót. Az összeszerelés közben vétett egy-két (4-5) hibát.

1., a rekeszt nem jól szerelte össze(f4-nél nem kellene ennyire "kimennie"):

Pentacon_300_rekesz_hiba.jpg

2., a végtelen 20 m-nél koppant:

Pentacon_300_vegtelen_hiba.jpg

3., a hátsó elemet rosszul szerelte fel :) (pedig van egy kis pöcök...)

Pentacon_300_hatso_hiba.jpg

A 2. és 3. hibát 1 - 1,5 óra alatt orvosoltam. Szétszerelés közben látszott, hogy a "szaki" dolgozott az objektívvel, mert friss volt a zsír. A rekeszhez nem volt energiám, legközelebb beállítom az is.

Olyan korrekt eladóval volt dolgom, hogy mikor elpanaszoltam a hibákat, vissza akarta csinálni az egészet. Mikor mondtam neki, hogy nekem így is kell, akkor meg 5.000Ft-t vissza akart küldeni. ilyennel én még nem találkoztam, így nem volt szívem "lehúzni". (kifizetett a szakinak 5 eFt-t, vissza akart küldeni 5 eFt-t, neki nem is maradt volna...)

Szólj hozzá!

Címkék: Pentacon 300

A bejegyzés trackback címe:

https://nikon-pentacon.blog.hu/api/trackback/id/tr755233269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.





süti beállítások módosítása