Az objektív vásárlásról 1. rész

2013.02.11. 11:04 kalorobi

A nagy Magyar Alföld közepén élő falusi embernek, aki ráadásul a  fővárosban évtizedenként két-három alakalommal fordul meg, nem egyszerű feladat a használt objektívek vásárlása. Így marad az emberekbe és a postába vetett bizalom. Minden egyes objektív vásárlásnak kis története van, ezeket az "élményeket" fogom megosztani.

Az első objektív amit látatlanban az apród-on keresztül rendeltem a Pentacon auto 1.8/50 volt. A hirdetésben gomba és karcmentes lencsékkel rendelkező, jó fókusz- és rekeszgyűrűs objektívről olvastam. Felvettem a kapcsolatot az eladóval, határozottságával és hozzáértésével meggyőzött. Meg is rendeltem kp előreutalással (kicsit tartottam az átveréstől, mert mindenhol azt írják: előre ne utaljunk pénzt). Mikor megérkezett - mivel még nem volt dolgom analóg objektívvel - meg voltam elégedve az állapotával, de a rekesz néha furcsán viselkedett (0,5m-es fókusz alatt a rekesz csak akkor ugrott be a beállított értékre, a fókuszgyűrűn kicsit mozdítottam...) Később mikor a Pentacon 2.8/135 került a kezembe, akkor szembesültem a ténnyel hogy a fókusz is nehezen jár. A lencsék szerencsére tökéletesek.Pentacon_1_8_50.JPG

A második objektív amit szintén az apród-on keresztül postai úton rendeltem a Pentacon auto 2.8/29 volt. A hirdető nem tűnt szakértőek, de állította, hogy rendben van az optika. Kicsit alkudoznom is kellett, mert drágállottam érte a 10.000Ft-ot plusz a postaköltséget. 8.000Ft-ben meg is állapodtunk. Mikor megérkezett, azonnal kipróbáltam és szembesülnöm kellett, hogy a fókusz nehezen jár, egy hatalmas kosz van a frontlencse mögött ráadásul a lencsés adapterrel sincs végtelen :( (Erről a következő Végtelen - bejegyzésben bővebben írok, szerencsére van megoldás).Pentacon_2_8_29.JPG

A kis "meglepetések" után úgy érzésem, hogy árúba bocsájtom a meglévő két objektívet. De mikor a gépre teszem a kis analóg cuccokat elvarázsol és el is felejtem a hibáit. Ezekkel az üvegekkel olyan érzésem van mintha tényleg fotóznék, nem csak katt-katt és kész.

Az objektív keresgetések között találtam egy kihagyhatatlan ajánlatot, 1.500 Ft-ért árultak egy 3 részes Pentacon közgyűrűsort. Sohasem voltam egy nagy makrofotós, de ennyiért nem lehetett az eladónál hagyni porosodni :) Ennek a 3 vasdarabnak - mert tényleg csak ennyi az egész - szerencsére semmi baja nem volt. Eddig ez volt az egyetlen ami tényleg hibátlan volt. Igaz, nem is tudom ezeken mi tud elromlani :)


Folytatás hamarosan... - sokkal szörnyűbb tapasztalatokkal :( -

Szólj hozzá!

Címkék: Pentacon 50 Pentacon 29 Pentacon közgyűrű

A bejegyzés trackback címe:

https://nikon-pentacon.blog.hu/api/trackback/id/tr155048842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.





süti beállítások módosítása